@ Phi Phi

Nu blev det ett tag sedan jag skrev nagot. Egentligen har inte sa mycket hant, for pa nagot vis gor man massor av inget nar man ar pa strand semester och jag gillar det. Fast mest gillar jag det bla vattnet... har kommer det senaste om det nyaste...

Kan val borja med allt som hande i Patong. Eller hande och hande, sa mycket hande inte. Jag gjorde rescue diver kursen under tre dagar med Josh fran Super Divers. En mycket sympatisk och trevlig kille som korde ganska hart med mig. EFR (Emergency First Respond) kursen satte jag och sen sjalva rescue kursen satte jag annu mer. Hade ett fel pa teorin och ja, praktiken var inte speciellt svar men klarade den ocksa. Totalt sett var det en dag fylld med teori. Kollade pa PADI filmer i nastan 4 timmar, det sliter pa huvudet. Pluggade bort tva kvallar. Gjorde en halvdag i bassang och en heldag till havs med tre riktigt trevliga dyk. Under de tre dyken sag vi flera blacktip reeefshark, leopard haj, scorpio fish, lion fish, eagle ray, jellyfish och stora barracuda bland annat. Tokigt harligt! Jag ska gora en divemaster instructor sa snart jag hittar en lucka i mitt liv. Om kvallarna var det mest studera och umgas lite med lisa och gallde sa jag har egentligen inte sett sa mycket mer av patong an vagen fran vart hotell till stranden och lite efter stranden. Iochforsig sa racker det for mig for at bestamma att det inte ar angot stalle jag skulle vilja bo pa...

Igar kom vi fram till Phi Phi island. Vi bor pa en resort direkt pa stranden och nar vi checkade in sa fick vi lasa att det skulle vara hog musik fran stranden fram till kl 02 pa natten. Hog musik tankte vi inte var sa farligt. Men ack sa fel vi hade, vi bor i en bungalow rakt over fran baren, det skiljer max 20 meter. Musiken var sa hog att men kande bastonerna i sangen nar man lag och forsokte sova...

Annars sa gillar jag det jag har sett av Phi Phi an sa lange, det ar en vacker o. Berg och strander med sma resorts lite overallt. Det finns en liten stadskarna och en liten pir dit batarna kommer och gar. Vattnet ar mycket klarare an pa Patong och den enda saken som jag lider av an sa lange ar pa tok for manga svenskar. Idag nar vi har legat pa stranden sa har vi hort mer svenska an nagot annat sprak. Jag trodde vi var i Askimsviken for en stund...

Ikvall ska vi kolla pa en snorklingstur till imorgon och kanske om nagon bar visar Barcelona-Arsenal for det gar anda inte att sova fore kl 02 pa var resort...

Kommentarer
Postat av: Adam

Hej Johan! Så gött att det gått bra med dykningen. Jag gjorde några dyk utanför phi phi för ett år sedan, så grymt! Hoppas ni får det bra de sista månaderna ute i världen. Själv har jag mest fokus på den stora förändringen, ca 20:e april är det dags att bli pappa. Take care!

2011-03-08 @ 20:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback