@ Nusa Lembongan

Tjoho! Det ar inte latt att halla sin blogg i form fran denna o. Men jag gor ett forsok att beratta vad vi har gjort den senste tiden.

Vi var ju pa Gili T sist jag skrev. En liten liten o utan motortrafik. Hast och vagn var dte snabaste sattet att ta sig fram, annars gick det nastan lika fort att ga och man kunde ga overallt utan att ta ut sig. VI bode pa en ganska fin resort med pool och ja, en fin pool. Vi hangde massor vid den da stranden utanfor oss var lite sadar (det stod en stor uteservering pa den) och alla strandstolar kostade det pengar att lana en dag. Men vi gjorde lite annaat ocksa, vi var ute och dok en dag nar det stormade som varst. Dyket i sig var det inget fel pa mer an att halva revet var sondersprang av dynamit fiskning. Trakigt trakigt. Men vi sag massa skoldpadda, en blackfisk, en lionfish och lite annat smatt och gott. Pa vagen tillbaka blev halva baten drankt a de stora vagorna sa sen hangde vi mer pa stranden och inna vi visste ordet var vara tre dagar pa on slut och vi drog vidare till...

Nusa Lembongan dar vi ar just nu. Har bor vi vid World Dive som jag varit ute och dykt med. Hur ar livet har da? lugnare an pa Gili T men da finns det bilar och scootrar och far fram, Det basta ar at det inte fins nagra gatuforsaljare som forsoker lura pa dig saker. Annars kan man tycka at det ar trakigt har for dt finns inte mycket att gora forutom uppacka on, dyka och ja bada. Fast vi badar inte i poolen har da det finns nagra vattenskalbaggar som anfaller och bits, mycket otrevligt speciell om man badar sent pa kvallen och inget ser.

Dykt har jag gjort ocksa, tva grymma dyk. Sag hur mycket liv och helst och min luft rackte hjur lange som helst. Sag skorpionfisk och massa sma vattensniglar och stora spotted puffer och lionfish och ja, lite annat ocksa. Men eftrsom vi reser pa en budget sparar jag mina sista pengar till dyk i Thailand ocksa. Sen som tidigare sagt gor man inte sa mycket mer pa denna on. Sa vi har gatt pa lite upptackfarder pa on, badat i det bla vattnet och forsokt snorkla, hangt och bara haft det gott. Just nu saknas det mest en god bok...

Imorgon drar vi vidare till Bali och att pa mandag flyga till Bangkok och paborja vart aventyr i Thailand. SA vad tyckerjagom vart korta stopp i Indonesien da? Mycket vackert, mycket trevligt men ack sa smutsigt. Skrap slapps dar man vill och ingen plockar bort eller stadar i diken/vissa strander och det forstor verkligen helhetsintrycket. Utan gatuforsaljarna sa skulle det latt bli en topp destination i min varld men jag behover lite mer for att bi helt ovetygad. Dykningen har varit bra, maten ar grym och prisvard (for att inte tala om hur skont det ar att slppa laga maten, diska och allt sadant). Sa indonesien kommer jag garna tillbaka till for mer utforskning...

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback