@ Koh Lanta, Saladan Byn

Dar hra vi nu varit i en vecka och har gjort fantasktisk lite pa den veckan. Det finns en bra forklaring till det hela som heter forkylning.

VI tog baten hit fran Phi Phi. Efter att ha varit pa en valdigt mediaker snokrlingstur (fanns ytterst lite att snorkla pa och inget spec att se dar vi snorklade). Vi besokte the beach beachen och nagra andra fina platser. Vadret var fint och ja. Det var en ok dag, men jag hade lite horge forvantningar pa snorklingen. An sa lange ar Fiji bast pa den biten. Eftermiddagen blev lugn pa var lilla balkong da himlen bestamde sig for en tidig eftermidags-regn-skur. Som vanligt blev det ingen somna om natten och ingen pub visade arsenals match ( och lika bra var nog det).

Val framme pa Lanta sa hamnade vi i byn Saladan, det verkar vara den storsta byn, fast anda inte en by utan en korsning med nagra affarer och restauranger och massa dykcenter. Stranden direkt utanfor ar direkt trakig sa redan efter en kort stund bestamde vi oss for att ga hem igen och nasta dag forsoka med en anna strand vilket vi gjorde med framgang. Vattnet ar lugnt, sadar 26-28C och sandbotten. Kommer inte ihag vad stranden hette, men den var nara iallafall och fylld med svenskar som pa sa manga andra platser har i landet. Vi fordrev dagen med frisbee kastning och laste lite bok i skuggan. En skon dag helt enklet. Vi har bada fatt lite ont i halsen och kant oss lite snorliga men nu pa kvallen borjade huvudvark och annat komma krypande, en harlig klassisk AC forkylning... 

Foljande morogn regnade det och vi tog oss knappt ur sangen. Vi kande oss inte alls pa topp och bestammde oss for att inte gora nagot alls med dagen och hoppas pa battre halsa kommande dag. Kommande dag kande jag mig lite battre men lisa var fortfarande lite dalig. Sa jag passade pa att boka en dyktur. Problemet for mig ar dock att om jag inte gor nagot alls utan bara ar vaken och typ laser eller tittar pa tv sa far jag problem med att sova, vilket som givetvis hande.

Fick en fyra timmars somn innan klockan ringde och nar jag vaknade kandes det som om forkylningen var tillbaka med full kraft. Funderade i ungefar tva minuter pa att stalla in, fast nej, Det blev tva verktabletter och sen  fullt os. Klarade mig fram till lunch pa baten da jag borjade bli frusen, hosta och kande mig riktigt kasst. Det blev inte battre av att dyken var sadar. Visst var det fins dyk, men just pa denna dykplats finsn det "ofta" valhaj och manta rockor. Sag inte ett spar av nagot sadant denna dagen. I min grupp med dykare hade vi aven en kille som at upp sin tank med luft pa 27 minuter... vilket som var valdigt fort med tanke pa vilket djup vi dok. Jaja, vi sag iallafall lite roliga saker och det var inte en helt varadelos dag aven om jag made helt vardelost nra vi kom till hamn igen och jag dackade pa sangen... fick i mig lite varma nudlar till middag och blangde pa tv tills kroppen sa natti natt och idag har vi gjort nada-zip-zero, utan vi snorar och hostar och mar sadar...

Imorogn drar vi vidare till Krabi, hoppas pa att forkylningen ger sig sa vi kan uppleva lite av det omradet iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback