@ Patong beach, Phuket

Dar ar vi nu, och vilken resa det var hit. Jag har traningsverk i min rumpa... Nej, inte sa. satt over 15 timmar pa buss och av nagon anledning har jag en tokigt stel gluteus medius...

var var vi sist jag skrev da? Vi har iallafall fatt vart visum till Kina sa det ar lost. Sista dagarna i Bangkok la vi pa att titta pa lite tempel och andra byggnader som ar varda ett besok. Synd nog sa missade vi nagra av de storsta (tempel of dawn, wat pho och kungliga templet) sa man maste ha langarmat och langbyxor pa sig nar man gar in. En fraga det lamande mig med ar vem f-n har langklader pa sig nar det ar over 40C och inte en bris blaser genom staden. Jag blev sa utmattad av den langa dagen med tempeltittande att mina kropp kolappsade helt. Har aldrig varit med om nagot liknande. Pa kvallen skulle vi ata en fin middagsbuffe pa 82:a vaningen pa ett hotell. Jag har aldrig atit sa lite pa en buffe i hela mitt liv. Det gick inte att ata, jag var bara torstig och trott. Annars var maten lite trakig och utsikten grym. Synd bara att restaurangen inte roterade runt.

Var sista dag slog vi ihjal med att ga pa chautachaks helgmarkand och det ar den grymmaste markanden jag sett eller varit pa. Det var saket overallt, hogt och lagt. Folk overallt och prylar till tusen. Allt man behover och lite till. Riktigt kul var det och dagen gled forbi, kl 19 pa kvallen nar var transport till bussen som skulle ta oss till phuket kom hade han en termometer i instrumentbradan som visade +36C. Val framme vid bussen som vi kopt VIP A/C biljetter till sa fanns det gott om benutrymme och bussen sag bra ut. Redan efter tva timmar sa borjade en lat odar av bajs sprida sig och den forsvann lite da och da nar bussen rorde pa sig, violket den som tur var gjorde den mesta delen av tiden. Kl 05:10 blev alla vackta och vi fick kliva av och vanta pa en annan buss som skulle komma och skjutsa oss vidare kl 07 (detta fick vi ingen info om nar vi bokade). Sa efter annu en lang lang bussresa i en liten liten buss dar Johan satt som i en konservburk var vi framme kl 12 vid busstationen i Phuket. Vi tog en taxi till vart hotell, gick och at en middag pa stan, kolladein lite annat, bla stranden och kl 19 dackade vi i sang...

Idag har jag bokat mig pa en rescue diver kurs som kommer ta tre dagar. Resten av dagen fram tills nu efter en grymt valforkanad sovmorgon har vi spenderat pa den grymt overbefolkade sandstranden. Visst ar det en fin strand, men vattnet ar grumligt ohc det aker batar fram och tillbaka hela tiden. Det ar for mycket pa for liten plats. Inte ok! Men anda forstar man varfor. Jaja, inte en plats dar jag tanker spendera mer an en vecka iallafall...

Nu blir det middag! en Phad thai for 12 kr kanns som en grym deal...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback