Aloha fran O'ahu

da var jag pa plats, pa den o som jag dromt om i sa mang ar om att fa besoka, har, i paradiswet, typ, eller iallafall turistparadiset. For det ar allt som finns har i waikiki, turioster, 85% av dem ar underbara sota asiater...

Lamnade LA en tidig morgon efter en ruggigt dalig natt, lange sedan jag sov sa daligt. Var det resfeber eller var det nagot annat? Vet inte, men nagon somn blev det knappt. Tog bussen till LAX och lyfte i tid, akte i ett stort skont plan denna gangen. Gud sa skont! kom farm till Honolulu lagom till lunch +3 timmar for de tidszoner vi flog igenom, packade oss pa en stor shuttlebuss som tog oss till vart hostel. Val framme var vi genomstekta och fardiga att kylas av i dett turkosbla vattnet och det var det forsta vi gjorde nar vi checkat in och fatt oss lite lunch. Mer an att handla mat hann vi inte med. Hostelet vi bor pa ar sadar lagom skabbigt och vi har ett par pa rummet som inte gor mer an halsar, trakigt men billigt.

Idag da? jo, vi har varit till marinan och satt upp en lapp om att vi vill ut och segla, langskott men kan funka, annars sa har vi gatt lite i stan, shoppat lite, trots att vi inte borde. Badat en svang och sen kom det en regnskur av tropiska matt. allt blev blott och vi blev valdigt blota. Lagat middag och nu sitter vi har och funderar pa hur vi ska lagga upp resten av var tid har. Vinterhalvaret ar tydligen inte sa bra for snorkling, utan battre for surfing. Men men, vi planerar en resa till The Big Island ocksa. dyrt verkar det bli, men jag tror inte jag komemr hit sa manga ganger till. For inget ar billigt pa detta stallet.

Annars har det inte hant sa mycket. sa det far bli allt for denna gangen!

over and out!

Imorgon bar det av mot Hawaii!

Sa det sa, mot paradiset, varmare vatten och snorkling i varldsklass!

men annars da? jo, vi har hunnit med att inte gora sa mycket alls, mest njuta av livet och lata verkligheten komma ikapp. Sovmorgon varje morgon, lite morgon traning...

Igar lordag gjorde vi inte mycket alls, vi hangde mest pa stranden vilket som var valdigt skont da benen inte var helt i form efter en hard fredag pa inlines. Sa ja, har inte sa mycket att beratta fran lordag, det var packat pa stranden, runt 100F i luften och vattnet var svalt och uppfriskande. Tva bad hann jag med innan vi beskadade solnedgangen fran en takservering nar vart hostel

Sondag var precis som lordag en riktig beachdag. fast fore beachen var vi pa en lite marknad vi aboot road har i omradet. kul tillstallnin gmed massa gatustand och lite gratis saker, vi lyckade samla pa oss massa gratis =)
Pal mandag tanke vi da att vi skulle ut och pa aventyr och besoka Hollywood skylten, efter som LA ar en sa platt stad sa sokte vi forgaves pa natet efter ett satt att ta sig dit, och nar vi antligen hittade den park som den lag i och hur man skulel ta sig nagolunda nara sa gick det bara bussar pa helgerna. Sa vi ville inte ga sa langt i den varmen som utlovats for mandagen sa vi sket i det hela och tog en till beachdag istallet, de kan man aldrig fa for manga av. Sa mandag blev precis som lordag, lite bad, lite lek i sanden, Det ar ju trots allt bara en skylt. Nu ar vi fardigpackade och redo for att flytta vidare...

Sa hur sumerar man sin tid i LA da? Om jag bodde nerre vid stranden och jobbade nara skulle jag garna bo har, aven om jag ar lite av en USA motstandare. Folket ar som det ar har nere, valdigt hippie, det ar mycket gatuforsaljare och annu fler uteliggare som flockas har och forsoker tjana pengar pa turisterna. Jag ar valdigt svag for strand nara omraden som man kan bo i och det fanns nagar stallen till salu eller for uthyrning. Men men, totalt satt skulle jag garan komma tillbaka, dock till ett annat hostel med ett battre kok (battre lage en Venice beach Cotel far man leta efter). De sista dagarn ahar varit valdigt varma och solen har stekt oss laafgom, har varit valdigt duktigt medsolskydd, faktor 50! Jo, Folket har nere verkar vara sa aktiva, sa medvetna om sina kroppar sa det nastan ar jobbigt for en som inte brukar tanka sa mycket pa det. Men det ligger val i att det ar just en strand och varmt. Sen surfingen, oh, jag saknar den, kommer altt att bli en stund pa Waikiki beach med brada for oss... nog om allt sant nu, min tid ar slut och det ar strax dax for middag!

Over and out!

Antligen lite varme pa venice!

tjoho! antligen har det blivit lite varmare har i LA. Forsta tva dagarna var riktigt kalla och trakiga, men idag har det varit stralande vader for andra dagen i rad.

Igar sa gjord vi inte mycket alls, hangde mest pa stranden och gick pa en promenad pa Santa Monicas shopping gator, blev dock inget shoppat. Efter mycket funderande och tankande har vi kommit fram till att vi inte ska gora sa mycket mer an bara njuta av den tiden vi har kvar har. Det far inte plats sa mycket mer i vara vaskor och Lisa blir aksjuk av karuseller. Sa vi har valt att anga oss at strand liv. A det ar ett fint liv =)

Idag efter var mogronpromenad i sanden hyrde vi inlines och akte hela vagen till Del Ray Marina och tittade pa massa fina och valdigt dyra batar. Tokigt nice, vi sag en bat som var enorm, svart att beskriva men jag vill inte ens veta vad den kosatde. Den var storre an alvsnabben, nastan tva alvsnabbar, snudd pa tre... nar vi inlinesat fardig for dagemn, dvs efter fem timmar pa hjul kastade vi in handduken och tog ut tva cyklar istalet och gled en tur till starbucks och mataffaren. Nu pa kvallen sitter vi har och delar med oss av vara aventyr.

Har inte badat an, av nagon anledning ar det ganska kallt i vattnet, ar inte sa bra pa detta med faren och celsius, och hur det ar att jamfora, emn det ar ca 60F i vattnet just nu och det kanns lite val kallt aven for mig, men jag ska bada innan jag lamnar. Det bara maste jag! Vi har varit riktigt duktiga och tranat varje mogon ocksa, inte sa hart an, men det kommer!

oh Yeah! i Look HOT!

Kunglig cykel!

Over and OUT!

L.A - Venice Beach!

Efter en grym sondag i toronto, middagen i CN tower var det basta, far du chansen, ak dit, ak uupp och njut, njut njut tills du maste aka ned igen. Det blev en grymt tidigt mandag morgon (02:30), ivag till flygplatsen for att ta flyget till Los Angeles> det stod att man behovde tre timma rfor att ta sig genom tull och annat, och vi hade tre timarm pa oss nar vi kom fram men behovde inte mer an 1.5 och da hann vi anda med en valdigt otervlig tulltjansteman, en genomsokning av handbagage och extra nogrann kroppsvisitering. Inte alls illa va? Flog ett miniflygplan till Detroit dar vi snabbt bytte plan till annu ett trangt plan fran dela, de ar inte mina vanner just nu. Jag rekomnederar inte delta om man bahover bra med plats i flyget. Val framme i LA sa tog vi en buss ut till Venice beach dar vi nu bor i en vecka till. Vadret an sa lange ar KALTT! sa kallt att jag gar med langtrojja mitt pa dagen. Vi har lyckats traffat en riktigt kall vecka for vart besok, men jaja.

Igar var vi downtown och kollade lite samt pa hollywood boulevard, ska inte glomma att beratta om var moagonjogging som knackte mig totalt, kan knappt rora mig idag, det ar skonast att sitta still. Iaf, downtown ar inte spec roligt och hollywood bv, ar mest turister sa jag ser fram emot helgen da det ska bli varmt och fa hanga pa stranden och bada mer an fotterna.

det ar allt vi gjort sen sist, jag forsoker ladda upp och lagag till bilder idag da det gar att gora det, men det tar fora lltid sa vi far se hur mcyket som kommer med.
over and out!

and then there was no more canada for our trip!

Sa imorgon lamnar vi toronto och det hus vi bott i de senaste dagarna, har varit riktigt skont med hus, massa ompysslande och ja, en del turistande.

De senaste dagarna har vi i tur och ordning gjort: Onsdag: Massa resande, och ja, inte sa mycket mer, bussen var sen fran NY med ca 40 minuter och sen in till Toronto med ca 2 timmar, traiken har ar fruktansvard, klaga inte over nagon tunnel eller bilko i sverige. Vi har det for bra! iaf sa kom vi fram till Brampton sadar kl 21 pa kvallen och fick varm middag och ett annu varmare mottagande.
Torsdag var en ordentlig sovmorgon, en lugn frukost och lite funderande pa var och hur vi skulle gora med dagen. Det hela slutade med att vi pratade massor och sen skulle vi ga pa Royal ontraio museum, som dock hade hojt sina prisen sen 2003, da dem guidebok vi hade lant var ifran, sa vi hangde lite pa stan, kollade pa fina sma hus och ja, det var det vi gjorde, skont md en slo dag efter en sa tuff dag som onsdagen blev. Skont att tanka pa ocksa ar att vara guider hade tagit lkedigt for att ta hand om ossoch det var det verklikgen gjort. det har varit SA skont att det nastan ar synd att det tar slut imorgon, men samtidigt sa hade det nog inte vara lange till....

Fredag var vi och besokte Niagara Fallen,andra gangen jag ar dar och tittar pa dem, liak maktiga lika sotra, denna gangen akte med vi "maid of the myst" baten ned i virvelpoolen framfor fallen. Det var stort och fallen blev annu maktigare efter den upplevelsen, det ar enorma mangder vatten som rinner over kanten dar varje sekund, det ar svart att ta in hur maktigt det ar. Efter den maktiga upplevelsen gjorde vi en liten rundtur till nagar vingardar i Niagara-on-the-lake vin distriktet. Manga goda viner slank ned och vi provade et ice wine for forsta gangen och det var som att dricka varldens godaste sockerlosning. Ett helt klart maste ha om man ska ha ett dessertvin. Efter mycker provande smackande och hummande korde vi till toronto och tog en tur pa Royal ontario museum. Tyvarr slog sig det museumet valdigt slatt efter varan tur pa NYs stora stora museum. En valdigt sen middag pa stan fick avsluta kvallen innan vi korde ut mot Brampton igen.

Brampton ligger ungefar 30 min med bil utanfor Toronto och ar en egen stad. Som trafiken har varit under denna helgen sa har det tagit valdigt mycket tid att ta sig till och fran stan sa vi har sakert suttit tva timmar om dagen i bilkooer, och detta ar inget ovanligt. Sa, jag gillar att ha cykelavstand till jobbet.

Lordag: drev vi runt pa Kensington markets en stund. Skont stalle med mycket blandat folk, mycket hippie inspirerat och ja. kul att titta pa men skulle inte kunna tanka mig att bo dar. Efter det belv det en tur till en av de finare delarna av stan. The beaches, dar en liten villa (finns inga lagenheter) kostar sadar en 2 mille. Mycket fint omrade direkt vid Lake Ontarios strand. Efter detta var det bara ,middag och nagra drinkar samt vanner till Cheryl och Mark som kom forbi hos dem som gjorde kvallen, lite halvsent efter lite for djupa diskussioner gick vi och lade oss for att sova.
Idag Sondag gor vi lite internet, lite tvatt och fixar sa vi ar redo for USA igen. flygt lyfter kl 06:20 och vi maste vara pa plats minst tre timamr fore, WOHO! NOT! ikvall blir det iallafall middag i CN tower, 435? meter over marken, det ska bli riktigt nice!

Annars sa kanns Sverige valdigt avlagset just nu, vi har inte varit borta sa lange men det kanns som mycket langre och det finns ingen langtan efter att komma tillbaka heller. Jobb, vardag, stress och allt vad det heter har lamnat kroppen och ett lugn har borjat hitta sig till ratta. Det kanns riktigt skont. Hosen ar pa vag aven har i Toronto, loven ar gula och roda, det ar kallt sa fort lite solen skiner pa dig. Vi ar pa vag mot annu varmare klimat, kan inte bli sa mycket battre an sa. Saknar inte jobbet, saknar inte sverige som land, saknar att trana lite, vanner kan man aldrig fa nog av, sa er saknar jag lite. Men va fan, ni har fullt upp med erat och nu ska jag ha fullt upp med mitt.
Jag vet att det inte kommit upp nagra bilder an, vi har inte fatt tag i nagon minneskortslasare sa vi kan ladda upp bilder an, men det loser sig inom sin tid!

Peace out!

man kan bli trott for mindre...

Sa, da var vi tillbaka pa ruta ett, ibland ar det svart med AM och PM, sa pa nagot vis gjorde vi ett fel ap tolv timmar, missade var buss, fick aka tillbaka till HI och betala dyra pengar for en natt till och annu dyrare pengar for en ny buss biljett. U live u learn heter det, eller ingen fest utan lite kras... nu sk avi sova lite, blir vackta om sadar en 4 timmar igen...
natt i natt

leaving for Toronto

Sa da var tiden i NY till sin anda, ikvall lamnar vi for toronto. vad har vi gjort mer med var tid da?

egentligen inte sa mycket, hade en valdigt slo sondag var aterhamtning, vadret var sadar sa vi gjorde verkligen inte sa mycket, jag laste en hel bok (tack helena) och fick mig en ordentlig funderare pa verkligheten och vad demokrati erkligen ar. Sa ja, det var var semsters forsta slo dag, den behovdes efter tva haktiska dagar i NY.

Mandag, dvs igar sa var vi pa museum of modern art, spannade stalle med massa kanda malningar. Nagra valdigt kanda, andra mindre kanda, nagra fula och nagra riktigt fina. Konst ar verkligen inget jag forstar mig pa men en klok konstnar sa en gang att konst ska berora och skapa diksussioner, och det gjorde verkligen konsten pa MoMA, sa pa sa vis lyckades konstnarerna. Men man far ju verkligen fundera. Vad kravs for att man ska bli konstnar? hur kommer man fram till att ett konstverk ar fint eller forkastligt? Efter museeumet blev det ett besok pa Times square, annu en subway till lunch (vi har atit det till lunch alal dagar vi varit ute pa stan). Av nagon anledning skrivs det ut hur manga kcal all mat innehaller pa snabbmatsstallena sa man blir ju lite meveten och avskrmd nar en bit pizza ar ca 700 och en footlong sub med tonfisk ca 600... blir tonfisk for mig 8 av 10 ganger. Ett besok pa Top of the rocks i rockerfeller center hann vi ocksa med innan vi tog en starbucks (annu en oavana vi lagt oss till med) och vandrade forbi Central park ZOO, jag ville sa garna ga in dar men det kostade massa pegnar, sa vi hoppad det och borjade skynda oss hem lite samtidigt som det borjade mullra aska over manhattan, innan vi visste ordet av regnade det sadar lite lagom sa man inte soker skydd utan bestammer sig for att ga hem iallafall, och det gjorde vi!

idag da? idag har vi haft annu en sofa dag i parker med bocker och musik... och vid midnatt aker vi vidare

mitt totala intryck av NY da? precis som sist, en riktigt trevlig stad att besoka, skulle nog inte vilja bo har. En dalig stad om man ska resa pa en budget, finns hur mycket som helst att se och gora, men allt kostar pengar och pengar ar nagot som vi forsker halla igen med just nu. Men som Stad att besoka och gora saker i far NY 5/5 av mig!

NU mer bok och sen aka buss hela natten ta hand om er dar ute
over and away!

Halvtid i NY

We r Alive!!! typ iallafall. Sa da har vi varit nagra dagar har i New York, vad har hant? vad har vi gjort med tiden? nu komemr det en kort och ja, fin redogorelse for vad vi har gjort och for vad som har hant.

Torsdag var dagen da vi flog ut fran sverige, det hela borjade med att vi hade gott om tid, vi skyndade langsamt fram till arlanda och kon for incheckning. I kon tog de vara pass och stallde en massa fragor, mycker seriost och genomtankt fram tills han som stallde fragorna inte forstod att det inte var en T/R resa NY utan att vi skulle resa vidare fran NY, det tog honom 5 minuter och ett samtal med sin supervisor att inse att vi skulle resa vidare fran USA. Val framme vid incheknigen hade vi glomt lasa pa det finstilta i bagageavdelningen for vara flygbiljetter sa en extra vaska kostar 500 sek och overvikt kostar 1400 sek, som tur var ar var dykvaska riktigt stor sa att hela lisas 50 liters ryggsack far plats i den... pa sp vis kom vi undan en dyr start pa resan. Sen var ju givetsvis planet forsenat med tre timmar och det var det ingen som sa utan vi fick fraga efter att ha hort nagra andra prata om att flyget var sent. Ingen toppen start... Val pa flyget inser vi att vi kommer att flyga ett nastintill vanligt passagerarplan (ett sadant som flyger strackan lulea-stockholm, utan extra benutrymme, tv-skarm i ryggstodet eller nagot sadant) i nio timmar till JFK, dvs det var trangt som fan for mig. Tyckte inte alls om den delen av resan jag hann gnalla en hel del innan vi antligen landade. Val framme gick det fin fint att ta sig genom tull och hela vagen in till centrala manhattan dar vi gjorde annu en tabbe och fick ga sadar 40 kvarter innan vi var framme vid hostelet... En lang resedag var antligen till anda! Fredag: gjorde vi en tur pa naturhistoriska har i NY, det var grymt! vi gick och gick och gick och det tog aldrig slut. Gillade erkligen dinosaurie vaningen. Kunde latt ha lagt en halv dag till dar inne, fanns sa mycket att se. Trotta, proppade med ny kunskap och nya intryck gick vi ned till midtown manhattan och tittade i lite affarer och avnjot en starbucks (fattar inte vad de gor, men deras kaffe ar riktigt gott, i alla lagen i alla vader). Efter en massa tittande i affarer och promenerande sa kom av hem, slitna, trotta och fick oss lite gratis mat och lyssnade pa ett foredrag om hur man publicerar sin resa pa natet och ja, bra att tanka pa och sa vidare. Det var lite fel kategori manniskor foredraget var riktat till. Kandes som ett sloseri med tid, men vad gor man itne for gratis mat? Kanslan eter en dag i NY var att staden var sig lik. Allt stod kvar och ja, det kandes inte lika speciellt som forsta gangen jag var har. Gillar anda staden men ska man hit sa ska man ha mojlighet att shoppa och handla pa sig massa klader och saker for deet kostar inte mycket jamfort med hemma...

Lordag: tog vi tunnelbanan ned till lower manhattan och tittade pa frihetsgudinnan. (nej vi akte inte ut till hennes, kanns som att betala 25 dollar for en narmare titt ar inte nagot som jag vill betala 25 dollar for, snalt eller inte?). Vi vandrade vidare igenom lite parker, minnes monument for 9/11 och kom till sista fram till ground zero dar de minnesdagen till ara hade en cermoni for de omkomna. rutn om kring var det demonstrationer av alal dess former. Amerikanerna gjorde sig sjalva verkligen ingen tjanst genom de asikter som pumpades ut genom hogtalare och skrikande "profeter". Gillade inget av det jag sag och ja, vet inte ens hur jag ska reflektera over det mer an att konstatera att det ar synd om den som inget vet utan antar att den som hors mest och later bast har ratt. FY vad arg jag var! Efter att ha traklat oss genom massa folk for att komma vidare till mer shopping och fler beromda byggnader sa avslutade vi dagen vid empire state building och madison square garden. Annu en packad dag med intryck, manniskor och storstad. Kvallen blev lugn, lagade lite mat, traklade upp en flaska vin och laste bort halva kvallen...

idag ar en lugn dag, lite aterhamtning och kolla upp vad vi ska gora mot kvallen, sa ar laget just nu! Bilder lagger vi upp nar vi kommer over ett internet cafe som har minneskortslasare, for det har de inte har.
ta hand om er dar hemma och ett STORT grattis till Andreas och Catrin som fick en son.

the time has come!

Stor väska, dyk väsk aoch leksak... bara handbaggage som fattas....

Så det så, idag kl 12:42 rullar tåget, det finns ingen (nästan) återvändo just nu. Allt är packata, lägenheten nästan färdigstädad och det sista som ska göras är disken och lite lunch. Det börjar kännas nu...

De sista dagarna har egentligen bara varit förberedelser. Jobbade söndag kväll, måndag blev en lång och väldigt intressant dag, tisdag var det mest packa bort saker och avsluta eller lämna över och hela tisdagen avslutades med en middag på restaurang Krakow, ett ställe jag kan rekomendera lagergruppens besök. Som sagt var måndag, då fick min ersättare hugga in och göra jobbet, jag "gled" bredvid och guidade, Pratade lite med Kalle om vad som förväntas av honm och gav lite tips och trix. fick hålla i mina två första anställningar helt out of the blue då AA och CA åkte till BB för att förbereda inför deras barns ankomst, i skrivande stund har det fortfarande inte kommit. Så måndag var en hektiskt dag som slutade lyckligt. Tisdag vaknade jag med en låsning i vänster bröstrygg (e så leds på dessa låsningar nu), som tur var hade Åsa på flexmassage en tid över till mig, och ja, hon gör under med min kropp varje gång hon går lös på den. Sen ja, resten av tisdagen var packa och plocka bort. Idag onsdag har vi skurat och fejjat och nu är allt strax klart. Ikväll blir det mat med mamma och Christer i Sthlm innan vi åker till Sara och spenderar natten. Imorgon vid denhär tidpunkten sitter vi på Arlanda och dricker en kaffe och tittar på människor i utrikesterminalen.... verkligheten är sällan så verklig som när den uppenbarar sig framför dig i form av en uppenbarelse som visar hur verkligt livet är... Så det så =P

that´s all for now!

Solig Söndag

Klart att göteborg ska bjuda på sin alla vackraste sida såhär precis före man åker så man glömmer allt regn, snön och de kalla vindarna. På något vis kommer jag sakna göteborg, men ändå som det blev sagt igår, det är skillnad på livs-kvalitet och livskvalitet. Man kan aldrig få allt men 300 dagar sol eller göteborgsväder? vad väljer man då? Jag vet att min kropp redan har valt, mittt huvud redan har valt, nu ska jag bara få valet att gå igenom så det funkar med resten av livet och med det land jag vill till då så klart också, annars blir det lite svårt...

Mycket lyckad fest igår, sådär lite lagom hela kvällen. Många goa vänner, maten var god, efterrätten blev det kvar av och jag tror verkligen alla hade en trevlig kväll. dock åts det lite för dåligt med godis =P kvällen avslutades på Sticky en stund innan vagnen bar mig hem.

Idag söndg är det brunch med Sara och sen jobba, före det lär det bli mest diska och plocka bort efter fester och oss själva... på onsdag bär det av.

Ett stort tack för alla fina presenter och gåvor =)

friheten här kommer jag!!!

30:th and go away!

idag är det lördag, inte vilken lördag som helst, utan min sista lördag i sverige detta år. Vad gör man med sin sista lördag i sverige 2010 då? jo, man sover ganska länge (för att vara mig), han ska på utbildning med jobbet, sen ska man skynda sig hem och göra iordning för fest på kvällen och ha en liten fest så länge alla orkar festa, fast det inte så mycket festande för mig. Ska jobba söndag, vilket som suiger lite, men pengarna är bra och de behövs på mitt konto när jag är ute och reser. Måndag är sista arbetsdagen, sen är det färdigt för denna gången... Igår började jag inse att det faktiskt var så, nästa färdigjobbat för denna gången, och det kändes konsigt, lite overkligt men ändå så verkligt. Hjärtat slog lite fortfare, jag kände lite ny energi sippra ut i min kropp och det grå fredagsvädret var inte så farligt längre, den kalla kvällen var inte så farlig för att det är inte verkligt, det är det jag lämnar.

Nu blir det duch och sen snabbstädning av några saker innan jag måste dra mig till jobbet. Så ha en skön lördag ch gör inget som inte jag skulle ha gjort!

It starts...

Första inlägget, början på äventyret, sommaren som inte tar slut för att klaendern visar att den borde. Det känns riktigt skönt att kunna titta ut genom fönsret, se den mörka natten och kryper in, temperatuen sjunka under 10C och veta att kallare än såhär kommer jag inte uppleva på nio månader. Det känns skönt att veta att allt är klart. På lördag betalar vi hemresan. Sen är allt klart. Ipodar laddade med musik, visakort laddat, arbetsork uttömd, väskan packad, dykväskan likaså...
Inget är lämnat åt slumpen, utan ödet och äventyret får styra det som vi inte kan påverka eller vet om före vi lämnar landet. På torsdag lämnar vi landet, ut på ett stort stort äventyr.

Längtar verkligen efter turkost vatten, vita sandstränder, färgglada fiskar och semester. Ingen ansvar mer än att ha mat för dagen och någonstans att sova för natten. Friheten att göra det jag vill när jag vill (nästan iaf), det varma och trevliga bemötande man får i stilla havet och oceanien. Den sköna inställningen till livet. De underbara dyken, de stora vågarona jag ska surfa i, det vita stränderna jag ska springa på, allt jag ska få se och uppleva.

Som så många gånger förr funderar jag på om sverige är platsen för mig, för ju närmare värmen, det blå havet och sandstränderna jag kommer, ju mer hemma, avslappnad och fri känner jag mig. Hur vet man att man hittat rätt i livet? Var är hemma? Där familjen är? Där man vuxit upp? eller där man känner sig hemma?

just nu hör jag hemma i sängen, imorgon kl 06:45 kör jag mitt sista? pass cykel detta år på Sportlife Lindholmen...