Regn =(

Ar det vi har just nu, vi hade antligen kommit fram till Tongariro Crossing, en av varldens basta endagsturer. Just denna dagen bestammer sig en liten cyklon for att dra in over NZ. Sa det blev ingen tur, istallet sitter vi har pa en resort mitt i ingenmansland och surfar bort var tid... men mycket har hant fore detta, sa hall i dig for har kommer det.

Sist jag skrev var vi uppe i Bay of Islands, vi skulle aka till Russell, men det blev aldrig av, vi gick till Witangi Treaty Grounds och tog en tur dar, at en god lunch och lat bara dagen passera. Pa kvallen akte vi tillbaka till Auckland och skulle borja gora oss redo for att bussas runt i NZ. Vi bokade rum utan fonster pa ACB Auckland och det var en upplevelse att aldrig veta vad klockan utanfor kunde tankas vara eller vad det var for vader, det var konstant morkt i rummet. Var avresa fran Auckland blev forsenad da bussen vi ville aka med var fullbokad. Vi fick helt enkelt ta en orienteringstur med Stray i Auckland for att sla ihjal en dag. Pa den turen lottade man ut ett hopp fran Sky Tower (ca 200m fritt fall). Jag vann det hela och fick aran att hoppa. Vi gjorde aven en kort bridgewalk pa Harbour Bridge och besokte andra fina platser i Auckland.



Pa kvallen skulle vi ga ned till hamnen for att ta en kaffe. Pa vagen dit passerade vi en tatueringsstudio och gick in for att fa lite inspiration och ja, gora nagot annat an att bara sitta pa rummet...



Hoppsan sa det kan ga nar man ar spontan...

Sen var det dax att aka buss med Stray. Pa var dagstur med dem hade guiden skrytit om att de hade NZs modernaste och basta bussar. Gissa vad som kom och hamtade oss, jo, en gammal skruttbuss. Har ingen bild pa den just nu men kommer ta en imorgon sa ni far se. Den kommer knappt upp for backar (det finns en hel del backar i detta land), den tar in vatten nar det regnar och den luktar lite gammalt och slitet. Vi borjade med att aka till Coromandel Peninsula och bada vid Cathedral Cove och testa de varma kallorna pa Hot Water Beach...



Efter det var det dax att testa surfingen i NZ, den var mycket val godkand och jag fick bradan i huvudet tva ganger nar jag blev rullad in pa stranden av vagorna, men nagra skona turer fick jag iaf =)

Dagen efter det bjod pa grottaventyr i Waitomo, vi gjorde en grottur som innebar repellering, klattrande och krypande. Mycket roligt, lite jobbigt men framfor allt haftigt



Pa kvallen hade en en kulturafton da vi besokte en maoriby och fick lara oss om deras kultur och ata lite inhemsk mat (sa inhemsk var den inte men det var gott iaf). Var buss (som blev en stam) behovde en hovding och som aldste man fick jag aran att vara hovding for en kvall. I den aran ingar det att fora bussens talan, bli malad och lara sig en haka...



Som ni ser missar jag poangen och ser mest forvand ut. Man ska se arg ut och stirra ut folk. Hur ofta ar jag arg? Det var en trevlig kvall och vi sov i en stor sovsal, precis som pa ett grundskolelager.

Igar besokte vi Rotorua och Taupo, vissa riverraftade och skydivade och gjorde massa saker. Vi kande mest for att ta det lugnt och titta pa lite omraden med vulkanisk (vet inte vad det heter med ett finare ord) aktivitet och bara glida. SKONT!



Idag skulle vi som sagt var ha gjort Tongariro Crossing, men redan igar kvall kom stormen och gjorde det omojligt, man kan inte alltid ha tur med vadret. Imorgon drar vi vidare mot Wellington...

De som aker med bussen just nu ar mest yngre manniskor (jag ar nastan aldst) och de har inte riktigt koll pa vad de vill och nagot alls egentligen vilket som bidrar till att ALLT tar massa mer tid an det behover ta. Detta ar inget resesatt som passar mig har jag konstaterat efter 4 dagars resande. Nasta gang blir det hyrbil/campervan och gora saker pa mitt/vart satt i ratt tempo utan att behova vanta pa folk och lyssna pa folk som inte lyssnar och kommer sent och ja, gor andra manniskor irriterade...

Nu ska vi ga och handla lite mjolk och kanske ata en kaka, spela lite kort och titta pa regnet som faller utanfor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback